Iako je Frida Kalo najistaknutija ličnost nadrealizma, ne smemo zaboraviti fenomenalne žene koje su u njemu takođe ostavile trag.

Remedios Varo

Početkom drugog svetskog rata španska slikarka Remedios Varo i njen muž, koji je bio nadrealistički pesnik, bežeći iz Evrope sele se u Meksiko gde njena slikarska karijera počinje da se razvija.

Inspirisana književnošću, religijom i prirodom ona stvara svoje fantastično slikarstvo. Imala je promišljene slike sa dozom religijske radoznalosti. U svojoj najpoznatijoj slici Celestial Pablum javlja se ženska figura koja na nebu hrani polumesec zarobljen u kavezu.

Veoma specifična slika sa mnogim tumačenjima, definitivno se ističe u svetu moderne umetnosti. Ona je oličenje nadrealizma, jer gledajući u njene slike, osećamo se kao da sanjamo.

Gertrude Abercrombie

Umetnica koja potiče iz Teksasa poznata je po svojim misterioznim ženama, crnim mačkama i mesečevom svetlošću koja obasjava prostor slike. Njene slike odaju utisak kao da su van ovog sveta, ali i dalje vrlo blizu ljudskom senzibilitetu.

Ona i njen muž, poznati su po raskošnim džez žurkama koje su se odvijale u njihovom domu, što stoji direktno nasuprot njenom takoreći skromnim i jednostavnim formama.

Helen Lundeberg

Helena Lundeberg se smatra za najbolju slikarku Nadrealizma u Kaliforniji. Ona je sa svojim mužem započela pravac nazvan postnadrealizam koji se kosi sa nekim od glavnih pravila originalne ideje nadrealizma.

Iako je u evropskom nadrealizmu vladala ideja čistog psihičkog automatizama, što podrazumeva da se izrazi stvarno delovanje misli, bez kontrole koju bi vršio razum, ona je verovala da je potrebno racionalnije pristupiti slici kako bi stvarno istražio ideje podsvesnog uma. Tako da je imala učeniji i više analitički pristup slikarstvu. Ali ipak, njene slike i dalje izgledaju sanjivo i bave se misterijama fizike, astronomije i biologije.

Leonora Carrington

Njena karijera je trajala decenijama i bila je vrlo plodonosna. Pored raznovrsnog slikarstva bavila se i skulpturom i pisanjem priča. U Francuskoj je bila u vezi i živela sa Maxom Ernstom, koji je, kao što je već poznato, jedan od najpoznatijih slikara ovog pravca. Nakon nervnog sloma podstaknutim Drugim svetskim ratom ona odlazi u Njujorka gde u galeriji izlaže svoje radove pored Marcel Duchampa.

Posle Njujorka odlazi u Meksiko gde najviše cveta njen opčinjujući, magični i nestvarni nadrealizam. Za razliku od većine njenih savremenika, ona inspiraciju nije crpela iz dela Sigmunda Frojda nego u skrivenim stranama njenog bića.

Dorothea Tanning

Živela je u Njujorku gde je i upoznala svog budućeg muža, nikog drugog no Maxa Ernsta. Inspirisana dadom, ona radi slike žena u emocionalnom ili seksualnom naboju. U svom autoportretu iz 1942. pod nazivom Rođendan predstavljena je sa krilatim mitskim bićem.

Pogledima prikovanim u nepoznatom pravcu, pod pretpostavkom da gledaju u uljeza koji smo zapravo mi, posmatrači dela. Osećamo se kao da ih ometamo tik pred nepoznato putovanje za koje se spremaju. Na to putovanje se aludira sa beskraj otvorenih vrata. Njeno stvaralaštvo je bilo neiscrpno i puno jedinstvenih ideja.

Posle Ernstove smrti ona objavljuje dva memoara, bitna za razumevanje njenog života i njene umetnosti.

POSTAVI ODGOVOR

Upišite komentar!
Upišite svoje ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.